Algemene voorwaarden
Algemeen
- In deze voorwaarden wordt onder ‘cliënt’ verstaan degene die MODOSKYNN opdracht geeft tot behandeling.
- In deze voorwaarden wordt onder ‘cliënt’ tevens verstaan diens wettelijk vertegenwoordiger.
- Deze voorwaarden maken onderdeel uit van iedere overeenkomst tussen de cliënt en MODOSKYNN
- Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing in het geval MODOSKYNN de uitvoering van de opdracht derden betrekt.
- Op een geneeskundige behandelingsovereenkomst (ex boek 7, titel 7, afdeling 5 van het burgerlijk Wetboek) tussen MODOSKYNN en de cliënt is tevens de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst van toepassing.
- De werking van artikel 7:404 en artikel 7:407 lid 2 Burgerlijk Wetboek wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
Toestemming
- De overeenkomst tussen MODOSKYNN en de cliënt omvat de opdracht van de cliënt aan MODOSKYNN tot het verrichten van een – al dan niet geneeskundige – behandeling.
- MODOSKYNN is gerechtigd om niet in te gaan op een onredelijk verlangen van de cliënt en mag weigeren een behandeling uit te voeren.
- De cliënt verleent voorafgaand aan de uitvoering van de behandeling toestemming daartoe aan MODOSKYNN.
- MODOSKYNN kan van de cliënt verlangen dat deze zijn toestemming schriftelijk bevestigd en is niet verplicht om de behandeling uit te voeren indien de cliënt dit weigert.
- De toestemming van de cliënt omvat tevens de bevoegdheid van MODOSKYNN om hulppersonen in te schakelen en om eventuele aansprakelijkheidsbeperking van hulppersonen namens de cliënt te aanvaarden. De huidhuidspecialist is niet aansprakelijk voor de keuze van de hulppersonen en voor eventuele tekortkomingen van deze hulppersoon, behoudens in het geval van opzet of bewuste roekeloosheid van MODOSKYNN.
- De cliënt dient MODOSKYNN op de hoogte te brengen en houden van alle informatie die voor een goede uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is.
Betalingen
- Tarieven gelden, behoudens uitdrukkelijk andersluidende schriftelijke overeenkomst, voor de duur van een kalenderjaar en kunnen jaarlijks aangepast worden (zie www.modoskynn.nl).
- De cliënt draagt er zelf zorg voor dat hij op de hoogte is of en in welke mate zijn verzekeraar de behandeling vergoedt. Voorts is het de verantwoordelijkheid van de cliënt om facturen wanneer nodig bij zijn verzekeraar te declareren.
- De cliënt draagt na ontvangst van de factuur van MODOSKYNN zorg voor volledige betaling binnen 14 dagen na dagtekening op de rekening van MODOSKYNN onder vermelding van het factuurnummer.
- Ongeacht of de factuur door de zorgverzekeraar wordt vergoed, blijft de cliënt te allen tijde gehouden tot volledige en tijdige betaling van de factuur. De cliënt geeft de opdracht immers aan MODOSKYNN.
- Betalingen worden allereerst in mindering gebracht op de oudst openstaande facturen.
- In het geval de cliënt de factuur niet tijdig en/of volledig betaalt, is deze in verzuim. MODOSKYNN is alsdan gerechtigd om over het factuurbedrag, dan wel het restant daarvan de wettelijke rente bij de cliënt in rekening te brengen. MODOSKYNN is tevens bevoegd incassomaatregelen te (doen) nemen. De kosten die aan de incasso zijn verbonden (met inbegrip van de buitenechtelijke kosten en overige kosten) komen voor de rekening van de cliënt.
- Bij betalingsachterstand is MODOSKYNN bevoegd om verdere behandelingen op te schorten of deze slechts te verrichten tegen contante betaling, tenzij de hoogte van de betalingsachterstand, de noodzaak tot therapeutische behandeling of de spoedeisendheid zich hiertegen verzet.
- De betalingsverplichting wordt niet opgeschort doordat de cliënt een klacht tegen MODOSKYNN indient over de factuur en/ of de behandeling, tenzij MODOSKYNN instemt met de opschorting van de betalingsverplichting.
- De betalingsverplichting vervalt niet als de cliënt de overeenkomst beëindigt of MODOSKYNN verzoekt om de behandeling aan een ander over te dragen
- Bij het niet tijdig afmelden of bij een zogeheten no-show, verzuimen van de gemaakte afspraken is MODOSKYNN genoodzaakt de aanbetaling gemaakt voorafgaand aan de behandeling in te houden. De kosten hiervan bedragen €25, -. Indien dit meerdere malen voorkomt kunnen er additionele kosten aan worden verbonden, welke worden verrekend per 30 minuten gemiste behandeltijd.
Annulering
- In het geval de cliënt is verhinderd voor een afspraak, dan dient hij de afspraak uiterlijk 24 uur van tevoren bij MODOSKYNN via telefoon of e-mail te annuleren.
- Zegt de cliënt niet of niet tijdig af, dan kan MODOSKYNN het tarief van de behandeling en/of aanbetaling geheel dan wel gedeeltelijk in rekening brengen.
- Afspraken kunnen uitsluitend telefonisch dan wel per e-mail (info@modoskynn.nl) worden geannuleerd. De annulering wordt door MODOSKYNN geregistreerd op het moment dat er door de cliënt gebeld wordt, deze het antwoordapparaat inspreekt of diens e-mail door MODOSKYNN wordt ontvangen (info@modoskynn.nl)
Aansprakelijkheid
Indien zich bij de behandeling, waaronder tevens te rekenen het niet, niet volledig of niet tijdig uitvoeren van een behandeling, een gebeurtenis voordoet die tot aansprakelijkheid van MODOSKYNN leidt, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag waar de door MODOSKYNN afgesloten aansprakelijkheidsverzekering dekking voor verleent. MODOSKYNN is evenwel niet aansprakelijk in het geval op het moment waarop de gebeurtenis zich voordoet, de cliënt in gebreke is met de nakoming van enige verplichting jegens tot MODOSKYNN.
- Het vorenstaande laat aansprakelijkheid als gevolg van opzet of bewuste roekeloosheid onverlet
- Rechten op vergoeding wegens aansprakelijkheid verlopen na 1 jaar nadat het schadeveroorzakende feit zich heeft voorgedaan.
- MODOSKYNN is niet verantwoordelijk voor schade die voortkomt uit het niet volledig en/of niet waarheidsgetrouw verstrekken van informatie over de algemene gezondheid van de cliënt over omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de behandeling.
- MODOSKYNN kan niet voorspellen hoeveel behandelingen iemand exact nodig heeft en kan daar ook niet aansprakelijk voor worden gesteld. De medewerkers van MODOSKYNN kunnen alleen het gemiddeld aantal behandelingen aangeven, maar ook dat is slechts een indicatie waaraan geen rechten kunnen worden ontleend.
- Indien een laserbehandeling niet aanslaat of als de aandoening (zoals overbeharing, couperose en pigment) na verloop van tijd weer terug keert, dan is MODOSKYNN daar niet voor verantwoordelijk en aansprakelijk. Het kan zijn dat bepaalde behandelingen bij bepaalde patiënten niet aanslaan.
Medisch Dossier
- MODOSKYNN zal een medisch dossier aanleggen waarin de medische gegevens van de cliënt worden opgeslagen ten behoeve van een goede behandeling. De cliënt verleent daarvoor zoveel als nodig zijn toestemming
- MODOSKYNN zal de inhoud van het medisch dossier niet met derden delen. De cliënt kan op ieder moment om inzage in zijn medisch dossier verzoeken. Uitsluitend met schriftelijke instemming van de cliënt zal MODOSKYNN het dossier met derden delen
- Het dossier wordt gedurende 20 jaar bewaard vanaf het moment van sluiting van het dossier.
- MODOSKYNN zal de nodige voorzorgsmaatregelen nemen om het medisch dossier te beveiligen en de privacy van de cliënt te bewaken
Klachten
- In geval van ontevredenheid of een klacht van de cliënt over de behandeling door MODOSKYNN, meldt de cliënt dit zo snel mogelijk aan MODOSKYNN. De huidspecialist en de cliënt spannen zich vervolgens beiden in om ter zake tot een oplossing te komen.
Nietigheid
In het geval enige bepaling van deze voorwaarden nietig of vernietigbaar is, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet.
Toepasselijk Recht
Op de tussen MODOSKYNN en de cliënt gesloten overeenkomst, en op eventuele nadere, ter uitvoering daarvan gesloten overeenkomsten, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Wijzigingen
MODOSKYNN behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen. Wijzigingen worden schriftelijk of elektronisch per e-mail ter kennis van de cliënt gebracht en treden één maand na dagtekening van die bekendmaking in werking, tenzij in de bekendmaking anders is vermeld. Indien de cliënt niet binnen één maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging in de voorwaarden, wordt de cliënt geacht de wijziging te hebben geaccepteerd. Indien de cliënt binnen één maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijzigingen van de voorwaarden, vormt dat een grond voor ontbinding van de overeenkomst.
Samenvatting
- Alle prijzen zijn inclusief btw.
- Pakketprijzen zijn enkel geldig bij afname vanaf 3 sessies.
- Voorafbetaling voor pakketbehandelingen is vereist.
- Annuleringen dienen 24 uur van tevoren te worden doorgegeven om kosten te vermijden.